Monday, September 12, 2011

propa

Nilai Hantaran Kahwin Mengikut Harga Purata Terkini dan Status Pelajaran di Seluruh Semenanjung :-

UPSR, PMR/SRP : RM1,000 - RM3,000
SPM : RM3,000 - RM8,000
STPM/DIPLOMA : RM8,000 - RM12,000
DEGREE : RM12,000 - RM15,000
2ND DEGREE/MASTER : RM15,000 - RM20,000
PHD : RM20,000 - RM30,000


Retis retis yang cuma ada SPM takat cukup cukup makan pun duit hantaran dorang ya ampun, tak terbilang jari kaki. perlu ke semua ni?

muak aku tengok status facebook semua orang dok update mendalah ni je. propaganda macam nilah yang membuatkan orang takut nak pinang aku anak dara zaman sekarang. tak perlu nak hiperbola sangatlah.

pokok pangkal, terletak pada kemampuan. dan persetujuan bersama.


p/s : hantaran itu tak penting. yang penting adalah pendapatan bulanan. sebab nak hidup bersama bukan setakat sehari dua, tapi seumur hidup. betul tak?


updated via PwC network.

No comments: