Saturday, August 20, 2011

good packages come in handmade creation

package #1




package #2



sealed forever for a while. will be reopen on 1st syawal.

and to be posted to segamat, today - self-delivery. jom, balik kampung! yip yip!

p/s : buat kuih raya sambil ditemani lagulagu korea. perghh, rasa cam sambut raya kat korea plak. terus tetiba rasa nak hantar ucapan salam perantauan kat utusan.

Friday, August 19, 2011

memories, remain forever



We were in love, weren’t we?
All those days we spent together
We shared our pain, didn’t we?
Even when we didn’t know what was wrong

Where are you now?
Don’t you hear my voice?
My aching heart searches for you
It calls out for you, it’s going crazy

My heart, my tears, again the memory of you
Drop by drop they fall onto my chest
I cry and cry, and with these memories that won’t be erased
Today my empty heart is drenched again

We liked each other, didn’t we?
I used to make you laugh just by smiling
We cried together, didn’t we?
You would hurt too when you saw my tears

Where are you now?
Don’t you see how exhausted I am?
My aching heart searches for you
It calls out for you, it’s going crazy

My heart, my tears, again the memory of you
Drop by drop they fall onto my chest
I cry and cry, and with these memories that won’t be erased
Today my empty heart is drenched again

Won’t you come back to me?
Every day I call out your name
As I wait, exhausted, I wander and look for you

My love, my tears, my memories with you
Drop by drop they fall onto my chest
I cry and cry, and with these memories that won’t be erased
Today my empty heart is drenched again

memories,  
super junior 5th jib


angin bayu, tolong sampaikan salam rinduku padanya nun jauh di sana #buwekkmuntahhijau.


p/s : when you got nothing to blog, just copy and paste your favourite lyrics. it's fun. puhahaha.

Sunday, August 14, 2011

love sucks

it's a rough time for me waiting for my dad to pick me up at lrt gombak, everyday. like, almost one hour i have to wait for the alza, while watching the buses passing by one by one - come and go. ufth, inilah dia, time tak nak banyak pulak bas datang. selalu tu bukan main susah lagi nak nampak batang hidung. boleh je pun aku nak naik bas tu dari tunggu abah aku tapi malas nak jalan jauh dari bustop ke rumah aku nun di pedalaman sana tuh.

so, one fine day, to kill the time, i lose my rm5 to this,



love sucks - and i love damon. so, damon sucks. *hehe, joking.




" Damon has a lust for life like i do. he loves what he's doing and he's enjoying the hell out of his life despite the amount of pain and anger that he has inside of him. but he's also essentially a lonely guy. i know what it's like to be lonely."


Ian Somerhalder a.k.a Damon Salvatore





oh, how i miss u damon salvatore. but now, i'm confused. is it really damon that i fall in love to, or is it ian? or maybe, both?


p/s : mr. somerhalder, lonely, huh? come to me then. puhahaha.


* vd season 3 premiere will be aired on Sept 15. mark your calendar and start counting the days, vdians.



and i learnt a lesson too, never forget to put a piece of novel inside the bag, or might as well ended up buying majalah-tah-pape-cover-sexy-mengurangkan-pahala-puasa. pfth.

Saturday, August 13, 2011

be strong

sometimes, what we want to do is not what we are capable of doing.

tak semua orang boleh hidup normal seperti orang lain. mungkin definisi normal bagi setiap orang berbeza, tapi as long as you get every chances others might get too, it is considered normal. peluang untuk enjoy. peluang untuk belajar. peluang untuk hidup. ya, itu perlu bagi life seorang manusia normal.

dan ingatlah, bila peluang tu datang, jangan sia-siakan. sebab there are people out there who are willing to die for the same chances, but they are just unlucky. ya, ada orang yang nak belajar, tapi ditakdirkan dia sakit. try to put yourself in their shoes and you'd feel you are lucky enough for all the things you've got yet you still forget how to say thank you Allah.

don't whine. don't sigh. and don't ever be tired of life. life is not a life without tests and problems. just be strong and remember, you are lucky enough compared with others who don't.

Allah knows better what He has prepared for us. never fail to trust Him.

to naqibah, there is always a rainbow after the rain. your chance will come soon. just, be strong.

Thursday, August 4, 2011

anak dara

*entry ini ditujukan khas buat semua anak dara di luar sana.


kita dilahirkan dari rahim seorang wanita. dengan susah payah. dan dengan harapan kita bakal membesar sesempurna mungkin. ya, memang tiada manusia sempurna. tapi sempurna yang diharapkan cukuplah sekadar menjadi manusia. manusia yang pandai menggunakan akal.

dah pandai bertatih. kemudian berjalan. seterusnya berlari. semua tu tak kita lakukan sendiri. cuba teka siapa yang ada di sebelah kita menatih kita bertatih? yang sentiasa merintis laluan semasa kita berjalan? yang selalu bersedia untuk menangkap jikalau kita terjatuh? ya, mak. betul tu. tapi kenapa bila langkah dah kian jauh, kita tegar sahaja terus berlari membelakangkan mak demi kata hati remaja yang belum tentu benar? kenapa?

kita disekolahkan. diberi semua kemudahan. diturut semua kehendak. nak buku. nak handfon. nak laptop. nak duit. nak itu. nak ini. cuba teka siapa yang cuba sedaya upaya mengadakan semua yang kita nak tu? yang bekerja untuk mendapatkan gaji? yang gajinya disalurkan ke semua kehendak keperluan kita? ya, abah. betul tu. tapi kenapa bila usia kian menginjak dewasa, kita tegar sahaja terus mengabaikan kehendak abah demi menurut kehendak hati remaja yang sudah tentutentu berlandaskan nafsu tanpa rasional? kenapa?

kita dah pandai berkawan. kita dah pandai bersosial. kita dah pandai bercinta. cuba teka apa yang kita buat bila hati berbunga cinta? bila nafsu mula beraja? bila akal diletak belakang kira? ya, kita lukakan hati mereka. kedua ibu bapa kita. kenapa?

kita sudah remaja. tapi remaja masih belum lagi melambangkan kita manusia. manusia dikurniakan akal. remaja juga dikurniakan akal. tapi manusia pandai menggunakan akal. walhal, ramai remaja di luar sana yang tidak tahu menggunakan akal. common sense, akal digunakan untuk membezakan yang baik dan yang buruk. yang benar dan yang salah. yang haq dan yang batil. cuba teka berapa ramai yang tahu menggunakan fungsi akal? tak perlu teka, kira sahaja bilangan bayibayi terbuang di luar sana. kira sahaja bilangan remaja yang sanggup menjadi buangan lari dari ibubapa. kira sahaja bilangan anak dara yang sudah hilang daranya cuma tinggal anak sahaja akibat mengikut nafsu semata. tak terkira? maka, tahulah kita ramai sebenarnya yang masih tidak tahu menggunakan fungsi akal.

bukan susah. baik atau buruk. benar atau salah. cuma dua pilihan sahaja. dua yang nyata. mungkin kita masing masing dibesarkan dengan cara yang berbeza. tapi matlamat kita tetap sama. untuk menjadi manusia. manusia yang pandai menggunakan akal.

tidak bijak pun tak mengapa. asal pandai menggunakan akal.



* kenapa kita? bukan kau? atau mereka? sebab aku takut kritik realiti. kadang kadang apa yang kita kritik tu mungkin akan refleks balik kat kita (mintak dijauhkan.) tapi kalau tak kritik tak mungkin sampai apa yang kita rasa. dan aku betul betul mintak, tolonglah, wahai adik, sepupu, sedara, jiran, kawan, dan semua remaja perempuan, gunalah akal. zaman remaja memang mencabar. kita mungkin buat silap. tapi semua silap masih tetap ada pembetulan. bukannya berterusan. kalau ada aku tersilap kata, maaf. tak berniat menyinggung sesiapa.

Wednesday, August 3, 2011

ventolin kills

sekecilkecil ubat jangan disangka tak mampu memberi impak besar.



fakta : ventolin mampu membuatkan anda menggigil satu badan dan tanpa disedari, anda mampu menari lagu gee gee gee gee gee.

* i've said before, i can handle the fever, but asthma, please don't. i can't take my breathe. i can't sleep. and i can't work either. (peace, dapat mc!) tapi, sedut gas paling aku suka. puhahaha.