Saturday, June 11, 2011

what if...suddenly we couldn't wake up someday?

and what if, that someday is tomorrow?

huh, tak salah ingat mati kan. but really, apa akan kau buat kalau tibetibe kau tak bangun esok pagi. tak boleh nak buat apaapa dah kan. tidur jelah kau mampu buat.

eh eh, aku pun tak tau apa aku cerita ni. tibetibe je terpikir ayat tu time tengah dudukduduk tengok tibi. tu yang terus update belog tu. tapi kalau nak post satu ayat je, bukan update belog namanya. baik post status atau tweet tapi aku lagi gemar update belog.

so, ask yourself, if your life flashed before you, what would you wish you would have done? who would you call with your last goodbye?

now, i'm 21 going on 22. at the age of 19, i once thought that i've had enough for my life. i'm satisfied enough with my life. but i'm still afraid that one day, i would sleep forever. because there's so much things i want to do. there's so much things i hope to happen and more importantly, there's so much things i have to improve in myself before i go meet Him.

aku belum bertunang lagi. kawen apatah lagi. aku still nak travel satu dunia. aku teringin nak naik cruise. aku nak beli kondo. iphone 4 pun aku takde lagi (jangan kata iphone 4, telefon bimbit berkamera pun takde lagi). aku masih nak mencari cinta. aku masih nak mencari diri. aku masih nak mencari cahaya. ya, aku masih belum puas dengan apa yang aku ada.

manusia mana pernah bersyukur kan. tapi, bersyukurlah kau masih hidup hingga kini. aku bersyukur dengan apa yang telah aku dapat, tapi tak salah kalau mengharap lebih untuk yang akan datang. semoga akan ada lagi esok hari, yang lebih baik dari semalam dan hari ini.


p/s : oh, jangan risau, aku bukan buang tebiat. aku cuma sakit kepala, maka otak sedikit weng sekarang. jadi, aku perlu tidur. hopefully, bukan untuk selamanya. goodnite everyone.

No comments: