Wednesday, May 25, 2011

perubahan

it's been almost 22 years i live. an a word that grows well along with me growing; changes. yup. perubahan itu tak dapat dielakkan dalam hidup aku, dan kita juga.


dulu aku comot sememeh selekeh. sekarang aku comel sememeh selekeh. ya, dah berubah dari comot ke comel. dulu aku gelabah. sekarang aku lebih cool (bajet). dan dulu aku baik. nerd. lurus. sekarang aku jahat (sikit). law offender. tapi masih tetap lurus.


i've always wondering, all this while, how much did i change. dan lebih menakutkan, adakah perubahan itu ke arah yang positif atau sebaliknya. aku tak kenal diri aku sendiri. hanya orang di sekeliling aku yang bisa mentafsir. (aku harap korang nampak yang positif jelah ye, tapi aku rasa banyak yang negatif. sigh))


people tend to change themselves along with their life experiences. once a 'thing' happened, they change easily. that 'thing' is called a catalyst, of changes. ha, inilah masalahnya okay. they change not for themselves. it's for that 'thing'. a true changes i when you change because of yourself, not because of someone else. or something else.


guys. girls. listen here. if you wanna change, do it naturally. bukan sebab kau dah ada makwe/pakwe, dan kau kena berubah semata mata untuk kelihatan sempurna didepannya. bukan sebab kau rasa kau loser dan orang lain hot, dan kau nak berubah drastically untuk kelihatan sama hot dengan orang lain tu. no guys, u are wrong. totally wrong. ada satu quote, kalau tak silap aku dari salah satu novel syud :- berubahlah sebab diri sendiri, bukan sebab orang lain. sebab at least, diri kita sendiri yang akan kekal dengan kita, orang lain bila bila je boleh hilang. betul ke? aku rasa ya.


aku tak pandai nak motivasikan orang. diri aku sendiri pun tak bermotivasi. tapi sebab aku nak motivasikan diri aku sendirilah aku buat entry ni. as a reminder. to myself. dan juga sebab sebenarnya aku tertarik dengan quote syud tu.


change is good, if it means better. but i do believe, in some circumstances, we do not need to change ourselves. just leave us as we are, we're better that way.

No comments: