Friday, April 22, 2011

tribute to kyu-shiba

he's my life. my soul. my reason for every smile i make. for every breathe i take. yeah, he's my everything. and those 36 hours of his death was really killing me inside.


owh, forget to mention, yup, my kyushiba is back now. back to normal.


at first, aku ingat nak repair guna warranty card je, but i lost it somewhere, yet, i couldn't hold any longer. so, aku gamble je pergi low yatt (plaza imbi sebenarnya), dengan berbekalkan wang simpanan yang tidak seberapa. but before tu aku dah survey dah dari sumbersumber yang boleh dipercayai. budget untuk repair masih mampu aku support lagi. dan estimated time lebih kurang seminggu, kalau depa takdak stok spare part lah. and i was like "what?!" seminggu berpisah dengan kyushiba? huhu. boleh percaya ke bagi kyushiba kat orang lain untuk babysit?


whateverlah, janji kyushiba aku sihat semula. and pusing punya pusing, jumpalah satu kedai cina ni, memang 100% klinik laptop. tawakal habis, gamble je lah aku hantar kyushiba aku kat hospital ni.


"apek, berapa lu letak kalau repair screen toshiba satellite L640 series?"


"RM XXX.XX"


"tak boleh kurang lagi ka?"


"tak boleh la..." sambil terus repair laptop tah sapa tah. petanda memang tak boleh kawtim harga ni. aku dah berkira kira nak chow je carik tempat lain. tapi, harga dia letak tu memang dalam range estimated budget aku pun. saja je nak test market.


"berapa hari boleh siap ni?"

"sejam."

"SEJAM!?"

"yelah. sejam."


mata aku dah terbeliak. okeh. cun. dija ni tipu lah kata berharihari boleh siap. aku mana boleh berpisah lamalama dengan kyushiba ni.


so, aku malas nak citer panjang lebar dengan apek takde perasaan tu. aku letak laptop. dan tawaf sg wang plaza dengan hati yang senang dan poket yang kosong.


dan 15 minit lepas tu apek tu call. kata kyushiba dah sembuh.


aku rasa nak terbang melayang di udara. and the rest is history.

kyushiba, for this special episode, there's a note for you,


to my dearest kyushiba,


i love you muah muah. i will never ever turn my back away from you. we'll be together forever. i'll be watching you, n you'll be my knight in shining armour. coz u're the one and only thing who made my life. who can make me laugh. who knew what's inside me. and whom i really can expressed my feelings to.


i remember when i first met you. i didn't like you actually. but you're new. and fresh. so, the love can come later. and yes, it did come later. we've been through a lot of times together. you make me smile. you witness me cry. you saw everything in me that others didn't see.


kyushiba, please don't be sick anymore.


yours truly,
me.


call me insane or whatever, but seriously, he's my life.

No comments: