Wednesday, February 9, 2011

guess that luck doesn't always accompany me

straight to the point, tanpa mukadimah segala - gua fail on the road, tapi syukurlah gua tak perlu lagi mengadap bukit parking semula. at first, gua redha je. sebab gua tau gua silap sendiri bila lupa turun handbrek sampai mati enjin banyak kali. tapi bila gua dengar story pengalaman budak budak lain, gua bengang.

heyy, gua lebih rela kena tegur marah tengking maki hamun dsb dari diam seribu bahasa dan terus - dah, awak fail!

orang lain kena tengking marah dengan pegawai jpj tu tapi tetap pegawai tu bagi lulus. but me, damn, i didn't move even an inch. yeah, it's pathetic, i know. tapi serius gua betul2 lupa turun handbrek. at least bagi lah gua peluang, atau just tegur je apa yang gua silap tuh. gua telan je kalau dapat maki sekalipun. bagi kaki pun gua terima.

test repeat next 2 weeks ni, gua nak request pegawai jpj lelaki pulak. miang keladi pun tak kisahlah, janji gua lulus. pompuan banyak songeh lah. pms je manjang. huh!

nasib baik gua terima berita baik lagi harini. jumaat gua comfirm takde kelas. jadi minggu ni gua cuma terhegeh hegeh datang kelas hari isnin jelah. kan best tiap tiap minggu pun macam ni.

dan lihatlah, Allah itu Maha Adil. didatangkan satu kekecewaan, tapi ditebus semula dengan satu kegembiraan. lihatlah, betapa doa orang orang teraniaya seperti gua dimakbulkan.


p/s : tak mencabar lah amek test first time terus lulus kan. kena repeat banyak kali baru adventure hidup ni. jiwa remaja perlu lebih cabaran. baru kental (tangan kanan dikepal bawa ke dada kiri tepuk dua kali, sambil mulut dibentuk herot tanda keganasan).

4 comments:

SITI NURFARAHHIN RASID said...

xpe2 cuba lg ye syg...i know u can do it...farakaka mmg remaja!!!!hahaha...gudluck for the test soon...(^_^)

farah hazwani othman said...

thank you yang.
haha.

faezah said...

hahhha banyak la ko punye cabaran hahah tp ok la ko kn ske cabaran hehhehe xpe2 next time mesti lulus punye heheh....

farah hazwani othman said...

aku benci cabaran senarnye. haha. yeah, next time aku wat btl2. just a stupid mistake i made yesterday. sheesh.