Friday, February 25, 2011

aku akan belajar bersungguh sungguh

. . . jika dan hanya jika aku rasa bersalah. yang amat sangat.

situasi 1
ponteng kelas. rasa bersalah terhadap lecturer. maka seret kaki pergi library dan belajar sehabis daya. sehingga kebosanan sendirian.

situasi 2
dalam kuliah. dengar mp3 sebelah telinga. rasa bersalah sebab tak menggunakan kedua dua telinga untuk mendengar suara lecturer. maka fokus pada pembelajaran sehabis baik. dan tidak berangan dalam kelas lagi.

situasi 3
dalam bilik. tidur dengan se'kaka'nya (perumpamaan baru wandiba) sepanjang malam. terjaga bila cuma orang lain sudah bersedia untuk tidur. rasa bersalah sebab tak sentuh buku sepanjang malam. maka bangun dan mengadap buku sepanjang pagi. sehingga tidak termampu membuka mata. tapi, kes ni sangat jarang berlaku. sangat rare kecuali bila ada kuiz esok paginya.


maka di sini konklusinya, izinkanlah aku ponteng kelas. biarkanlah aku tidur sepanjang masa. -_-

tapi ada consequences yang datang sekali pakej dengan perasaan bersalah itu - moody tak semena mena. diam seribu bahasa. bak kata wandiba, bagai orang frust bercinta.


p/s : hakikatnya aku belajar hanya bila ada mood. maka, datanglah mood datang padaku. aku ada common test untuk ditempuh.


* i am going to every place i wish to go, insyaAllah. n thank you Allah.


life isn't a life if no problems occur. never let life's hardships disturb you. for it is just a sign that Allah loves you.

1 comment:

Kuncup Here said...

hahaha suke ayat yang last tuh :)